Thursday, August 20, 2015

Niteroi vol 2

Otsi mind pildilt! Photo credit Jesus Renedo, SailingEnergy

Täna oli RC-l kindel plaan meile 3 sõitu pidada, sest esmakordselt minu siin veedetud kolme nädala jooksul polnud merebriisi süsteemist hommikul haisugi ja puhus varajastest tundidest peale korralik S/W tuuleke. Seadsime sammud merele juba 11 ajal, et 12.30 esimese sõiduga pihta hakata.

Kõik oli tore, kuid täpselt stardi hetkeks vaikis tuul 1-2m/s kanti ja sain lõpuks tunda millest kõik siin palju treeninud räägivad kui ütlevad, et väljas pole võimalik sõita. Suur ookeani swell, väga tugev hoovus ja vaikne tuul tekitas olukorra, et üle stardiliini polnud võimalik saada. Korralikult purjetades püsisid vaevu stardikaatri läheduses. Õnneks said olukorrast aru ka kohtunikud, kes korjasid ankru põhjast lahti ja läksime kaugemale ookeanile tuult otsima.

Polnud vaja kaugele minna, umbes kilomeeter avamerele tuli vastu korralik 5-6m/s tuuleke ja sõit võis alata. Esimeses sõidus sain OK stardi ja tegin ka päris enam-vähem krüssu, kuid ülemise märgi läheduses jäin veidi tobedalt karpi ja üles jõudsin kuskil vahetult enne 20. Allatuules üritasin kaotatud maad tagasi teha, kuid žürii arvas, et vahest veidi liiga agressiivselt, sain kollase lipu. Sealt enam tagasiteed suures plaanis polnud, sest vahed olid metsikud ja paremat 24ndast ei suutnud.

Teises sõidus sain kehvema poolse stardi, kuid leidsin üles kiiruse ja õnneks osutus minu genereeritud plaan samuti töötama, mis tähendas, et üles märki jõudsin neljandana. Allatuules tundsin end kui tigu ja andsin alla märki päris palju ära, mingi kaheksas vist. Teine krüss mängis kogu juhtgrupp konservatiivset mängu hoides keskele ja üritades vaikivas õhtuses tuules riske madalal hoida. Mina, kes olin tolleks hetkeks neist 30m maha jäänud nägin aga, et neil on tuulega väga kitsas ja innerloop-i peal taganttuules alla tulevatel Radialidel tundub tuult seevastu olevat nii nagu kaalust alla saate esimeses episoodis osalejate ülekilosid. Jätkasin raja paremasse serva kuni tuuleiil minuni jõudis ja siis kössutasin pehmelt öeldes kogu pundist üle. Tõusin hetkeks juhtima, kuid ülemise märgi võtsin siiski teisena. Allatuulega andsin jälle törtsu ära, finišis neljas.

Kuna olime seda tuult ajanud taga nagu tikutulega, siis oli märkamatult saanud otsa saamas valgus ja aeg oli need samad tikud, millega tuult otsisime jälle taskust välja võtta ja põlema panna, et näha, kus suunas kallas jääb. Okei, päris nii hull ei olnud, aga long story short, kolmandat sõitu ei tulnud ja minu eel-OM-i kohaks kujunes 16. Ma jään tihti sellistes olukordades lubajaks, aga ma sel korral üritan tegelt ka asjalikum olla ja kirjutada kogu regatist ühe kokkuvõtte, sest praegusel juhul on tegu selgelt tänase päeva recap-iga ja kogu regatti lahkama ei jaksa ma hetkel enam hakata. Seega, kirjutan teile jälle!